• Auto Bassadone OÜ
  • Küsi pakkumist

    Mark*:
    Mudel*:
    Esindus*:
    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post*:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin proovisõidule

    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Mudel*:
    Toimumise koht*:
    Kuupäev:
    Kellaaeg:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin teeninduse aega

    Auto reg number*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Teenindus*:
    Soovin rentida asendusauto*:
    Lisainfo*:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Lisatud 27.05.2024

    Kui otsite detaili või tükki, mille seisukord on autoomanike poolt tugevasti alahinnatud, siis on interjööri õhufilter üks esikolmiku pretendentidest. Ent ometi on tegu vajaliku detailiga, mis seisab ainsana teie poolt sisse hingatava õhu ja räpase välismaailma vahel.

    Kaasaegsetel sisepõlemismootoriga autodel on vähemalt kaks õhufiltrit, üks puhastab sisselaskesüsteemi, ehk silindritesse jõudvat õhku ning teine on kaitseliiniks teie kopsude ees, mis peab eemaldama sisse hingatavast õhust nii tolmu, allergeenid kui ka heitgaasidest lenduvad peenosakesed. Ehk mõlemal juhul on tegu vajalike tükkidega, millest esimene hoolitseb mootori ja teine sõiduki kasutajate hea tervise eest. Meie teeme siinkohal juttu teisest, mis on paljude sohvrite poolt alahinnatud detail. 

    Küsite mispärast?

    Osalt on süüdlaseks nn kauboikapitalism, ehk autoesinduste hulgas on olnud selliseid tegijaid, kes pöörasid valmistaja nõuded kasumi kasvulavaks. Kes meist poleks kuulnud kasvõi kulla hinnaga aknapesuveest – auto valmistaja nõuab pärast hooldust laitmatu sõiduki üle andmist, mis tähendab muuhulgas ka vedelike tasemekontrolli ehk täidetud aknapesupaaki – ning samasse patta on tahetud istutada ka õhufiltrite vahetust. „Mispärast te SEDA vahetasite, alles eelmisel aastal läks uus külge?!“

    Ent nii peabki olema, ehk interjööri õhufiltrit tuleks vahetada minimaalselt kord aastas, soovitavalt varakevadel, enne tolmusemate hooaegade algust. Kõige parem on seda teha korraliste hoolduste käigus, et hinnata filterelemendi puhtust ja see vajadusel asendada. Sügisel jäävad filtritesse kinni erinevad taimeosakesed, millel on kombeks niiskes talvekaamoses vahvasti hallitama minna ja võite vaid ette kujutada, mis imepärast kokteili te sisse hingate, kui soojendussüsteemi käima panete, et auto aknad udust puhtaks saada, mis ummistunud filterelemendi tõttu ei taha kuidagi õnnestuda.

    Aga millist neist valida?

    Teil on vähemalt kaks valikut. Esimene on nn paberfilter, mille materjal meenutab tekstiili ja teine on selle täiustatud versioon, mille korral on tavapärasele filterelemendile lisatud õhuke aktiivsöe kiht. Tavaline paberfilter eemaldab interjööri jõudvast õhust lõviosa õietolmust ja rataste alt üles keerutatud kraamist, ent aktiivsöega tükk on sellest vähemalt 25% tõhusam, püüdes kinni needki osakesed, mis esimesest läbi lipsavad. Ja lisaks neile on olemas veel allergikute jaoks välja töötatud versioonid, mis on tänu paksemale aktiivsöekihile teistest tõhusamad.

    Ehk kui te ei soovi tõmmata kopsudesse hiirepoiss Hillari ekskremente, siis tasub salongi õhufiltri puhtusel silm peal hoida. Eriti oluline on see kasutatud autode korral, mille garantiiaeg on ümber saanud ja mille hoolduste intervall ning viimaste käigus tehtavad tööd sõltuvad sõiduki kasutaja teadmistest ja südametunnistusest. Õhufiltri puhtuse hindamise ja vahetamisega peaks enamik autoomanikke ise hakkama saama, asukoha osas annab väärt vihjeid kas omaniku käsiraamat või kodustatud mehaanik ning tihtilugu on sellise õhufiltri elupaik kas kindalaekas või mootorikatte all tulemüürist eespool.

    Õuduste galerii

    Selle kirjatüki juures olev pildigalerii peaks panema interjööri õhufiltri käekäigust huvituma ka kõige veendunumad skeptikud. Ja kui te ise oma sõiduki hooldusintervalle ei jälgi, ent ebameeldivad aroomid jõuavad autosse varasemast selgemalt, tasub kaaluda salongi õhufiltri asendamist. Nagu siiski, kui soojendus/ventilatsiooni süsteemist väljuva õhu voo tugevus pole endisega võrreldav, kui soojendussüsteem ei suuda aknaid udust puhtana hoida või kui ventilatsioonisüsteemist kostavad kõrvalised hääled, justkui oleks lehesodi ventilaatori vahele jõudnud. Sest tihtipeale just nii see ongi.

    Töölaua versioon