• Auto Bassadone OÜ
  • Küsi pakkumist

    Mark*:
    Mudel*:
    Esindus*:
    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post*:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin proovisõidule

    Nimi*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Mudel*:
    Toimumise koht*:
    Kuupäev:
    Kellaaeg:
    Lisainfo:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Soovin teeninduse aega

    Auto reg number*:
    Telefon*:
    E-post:
    Mark*:
    Teenindus*:
    Soovin rentida asendusauto*:
    Lisainfo*:
    * märgitud väljad on kohustuslikud

    * Märke tegemisega nõustun oma isikuandmete töötlemisega vastavalt Auto Bassadone OÜ privaatsustingimustele.

    Lisatud 17.07.2023

    Automaks 2023

    Uus valitsus on võtnud eesmärgiks kehtestada Eestis automaks alates 2024. aasta juulist.

    Kalkulaator põhineb Transpordiameti poolt välja käidud automaksu tõstmise kaval. Kava järgi kehtestataks aasta-, kuu- või päevapõhine mootosõidukimaks registris olevatele sõiduautodele ning Eestis esmase registreerimise maks autodele heitega üle 120 g/km. 

    Ettepanek oleks luua Eestis esmase mootorsõiduki registreerimise maks uutele ja kasutatud sõiduautodele CO2-heitega üle 120 g/km ja kuni 3,5-tonnistele kaubikutele heitega üle 180 g/km, keskmise maksumääraga umbes 1800-2000 eurot sõiduki kohta.

    Lisaks soovitakse täiendavalt maksustada luksussõidukeid. Luksusautona defineeritakse esmaselt registreeritud sõidukit, mille ilma käibemaksuta hind algab 60 000 eurost.

    Oma olemasoleva sõiduauto CO2 heitmekoguse leiad maanteameti kodulehelt registreerimisnumbri järgi.

    TRANSPORDIAMETI KODULEHT

    Autode maksustamine on küllatki keeruline ja mitmetahuline majanduslik, sotsiaalne ja mõistagi maksualane probleem olnud kõigis EL riikides. Käesolev lühiülevaade keskendub autode maksustamise paljudest probleemidest eeskätt eesmärgile soodustada maksupoliitiliste vahenditega uuemate, energiasäästlikumate ja keskkonnasõbralikumate mootorsõidukite soetamist. Tuleb märkida, et keskkonnasäästlikkus on oluline, kuid siiski mitte ainus aspekt autode maksustamisel riikide poolt seatavatest paljudest eesmärkidest (teedeehitus ning infrastruktuur, regionaal- ja transpordipoliitika, riigi energiabilanss jm).

    Euroopa Liidu liikmesriikides on mootorsõidukitele kehtestatud väga erinevaid otsemakse, mis võivad esineda aktsiisimaksuna (Holland, Iirimaa, Inglismaa), mootorsõiduki maksuna (Belgia, Iirimaa, Itaalia, Luksemburg, Portugal, Rootsi, Saksamaa, Soome), sõiduki registreerimismaksuna (Belgia, Taani) või isegi sõiduki kaalu maksuna (Taani).

    Kavandatava automaksu esialgne versioon näeb ette ühekordset maksu auto registreerimisel ja iga-aastast maksu, mis jääb eeldatavasti vahemikku viis kuni 20 eurot kuus, sõltuvalt auto suurusest, võimsusest ja vanusest. Ametlik visioon automaksust peaks jõudma avalikkuse ette juuli teises pooles.

    See plaanitud automaks on plaanitud kahekomponendilisena. Üks on auto esmasel arvelevõtmisel ja teine iga-aastase tasuna. Arvelevõtmisel on ühtedel alustel ehk mingi protsent ostusummast. Iga-aastast maksu võib arvestada kuskil suurusjärku viis kuni 20 eurot kuus.
    Automaksu suurus sõltub väga suuresti sõidukist endast. Kui võtta näiteks Fiat 500 ja võrrelda seda Dodge Ram-iga, siis on autodel päris suur vahe ning sellega seonduvalt ka märgatav maksuvahe nii registreerimisel kui ka iga aastasel maksukoormusel.  Maksu alla läheksid kõik mootorsõidukid, välja arvatud raskeveokid, sõltumata sellest, kas masin sõidab või ei.

    Rahandusminister Mart Võrklaev ütles, et sellel nädalal saab avalikuks automaksu väljatöötamise kavatsus (VTK), mis arvestab tema sõnul seda, et autostumine on suur probleem linnades ning et maapiirkondades on autopark inimestel vanem ja auto tihti ka ainus võimalus liiklemiseks.

    Info on refereeritud ERR-i portaalist. 

    AUTOMAKSU KALKULAATOR

     

    Töölaua versioon