Lisatud 23.02.2021
Täna 23. veebruaril toimus täiselektrilise keskmise linnamaasturi IONIQ 5 maailma esmaesitlus. Spetsiaalsele BEV-autode platvormile ehitatud IONIQ 5 paistab silma oma keskkonnasõbralike lahendustega. Esmaklassiline suutlikkus koos mitme laadimisvõimalusega: ülikiire 400 V ja 800 V. Auto kui laadija (Vehicle-to-Load – V2L) funktsioon võimaldab laadida väliseid elektriseadmeid.
IONIQ 5 on esimene mudel, mis tuuakse turule Hyundai uue üksnes täiselektriliste sõiduautode (BEV) kaubamärgi IONIQ all. Uue mudeli arhitektuur rajaneb Hyundai E-GMP-moodulplatvormil (Electric-Global Modular Platform). Tänu sellele on IONIQ 5 saanud pikema teljevahe ja ainulaadsed proportsioonid, uudse lahendusega sisekujunduse ning esmaklassilise suutlikkuse. Lisaks on autos olemas kõik tänapäevased ühendusvõimalused ja rikkalik juhiabiliste pakett.
„IONIQ 5 suudab kohaneda piiranguteta eri elustiilidega, kandes klientide vajaduste eest ennetavalt hoolt sõidu algusest kuni lõpuni,” ütles Thomas Schemera, ettevõtte asepresident ja üleilmne turundusjuht. „See on tõesti esimene elektriauto, mis pakub oma uudse ruumikasutuse ja edumeelsete tehnoloogiatega täiesti uut sõidukogemust.”
IONIQ 5 kujundus meenutab oma julge lähenemisega Hyundai Pony, ettevõtte esimest tootmisse jõudnud mudelit, tehes kummarduse Hyundai 45-aastasele disainipärandile ja suunates samal ajal pilgu tulevikku. See on ajatu disaini uuestisünd – alguspunkt, millest lähtub kogu kasvava IONIQ-mudeliseeria edasine kujundus. Tuginedes Hyundai Sensuous Sportiness-disainikeelele, on IONIQ 5 kujundus tõeliselt futuristlik.
IONIQ 5 disaini iseloomustavad puhtad ja teravad jooned. Elektriauto täpselt modelleeritud pinnad ja vormid annavad sellele nurgelise, peaaegu geomeetrilise välimuse. Hyundai disainerid integreerisid autokeresse tipptasemel Parametric Pixel-kujundusega esi- ja tagatuled.
Auto esiosa on varustatud Hyundai esimese merikarbi tüüpi kapotiga, mis vähendab pragusid paneelide vahel ja parandab sel moel aerodünaamikat. Esikaitserauda iseloomustab pilkupüüdev V-kuju ja selles asuvad selgelt eristuvad päevatuled. Samasugused pikslisarnastest ruudukestest koosnevad kandilised tuled on ka taga.
IONIQ 5 uputatud ukselingid tagavad puhta ja sileda pinna, muutes auto veelgi aerodünaamilisemaks. Auto esi- ja tagaosa vormid ühinevad uste juures, olles heaks näiteks Hyundai uuest Parametric Dynamics-disainist, mida esmakordselt nähti uue Tucsoni puhul. Jõuline C-piilar, mis on inspireeritud täiselektrilisest ideeautost „45“, annab IONIQ 5 välimusele aukartust äratava hoiaku, mille tunneb juba kaugelt eksimatult ära.
Optimeeritud õhutakistusega 19-tollised veljed jätkavad Parametric Pixel-kujundusteemat. Hiljem lisanduvad valikusse veelgi suuremad 20-tollised veljed.
IONIQ 5 linnamaasturi tüüpi kere iseloomustavad tänu pikale teljevahele ainulaadsed proportsioonid ja lühikesed ülendid. IONIQ 5 pakub D-segmendiga võrreldavat ruumikust keskmise suurusklassi linnamaasturis, mille mõõdud on järgmised: pikkus 4635 mm, laius 1890 mm, kõrgus 1605 mm ja teljevahe 3000 mm.
Uus mudel on saadaval üheksa eri kerevärviga, sh viie üksnes selle mudeli jaoks pakutava loodusest inspireeritud tooniga. Kahe puhul on tegu mattvärviga – Gravity Gold Matte ja Shooting-Star Gray Matte – ning kolme puhul pärlmuttervärviga – Digital Teal-Green Pearl, Mystic Olive-Green Pearl ja Lucid Blue Pearl. Ülejäänud valikusse kuuluvad kerevärvid on Atlas White, Galactic Gray Metallic, Cyber Gray Metallic ja Phantom Black Pearl.
IONIQ 5 erineb märgatavalt teistest keskmise suurusklassi linnamaasturitest, sest tänu E-GMP-platvormile, kus akud on paigaldatud põhja alla, on salongi põrand sile. See annab uusi võimalusi sisekujunduseks ning suurendab jalaruumi.
IONIQ 5 esiistmed on elektriliselt reguleeritavad ning need saab kallutada optimaalseima nurga alla. Hyundai on teinud esiistmed umbes 30% võrra õhemaks, tekitades sel moel rohkem ruumi tagaistujatele.
IONIQ 5 panoraamkatus, mis koosneb ühest suurest ja ilma tugedeta klaaspaneelist, suurendab avarustunnet auto sees.
IONIQ 5 pakiruumi maht on 531 liitrit (suurendatav kuni 1600 liitrini). Tagaistmeid saab nihutada kuni 135 mm ettepoole ning kokku klappida suhtes 6:4. Salongi esiosas asuvas panipaigas on täiendavat hoiuruumi kuni 57 liitrit.
Uue mudeli moodulipõhise ehitusega armatuurlaual asub ilma harilike nuppudeta info- ja meelelahutussüsteemi 12-tolline puuteekraan ning ilma tavapärase kattevarjuta 12-tolline digitaalne näidikuplokk. IONIQ 5 info- ja meelelahutussüsteem on esimene, milles on kasutusel uus graafiline kasutajaliides Jong-e Graphic User Interface (GUI), mis pakub erinevaid seadistusvõimalusi interjööri meeleolu muutmiseks.
Salongi jaoks saab teha valiku kolme värvilahenduse vahel. Põhivarustusse kuuluvad must (Obsidian Black) ja kahe halli (Dark Pebble Gray/Dove Gray) kombinatsioon, valikvarustusena on lisaks saadaval sinakasroheline koos halliga (Dark Teal/Dove Gray).
Paljudel IONIQ 5 sisepindadel – istmetel, laes, uksepaneelidel, põrandal ja käetugedel – on kasutatud keskkonnasõbralikke ja säästvaid materjale, nt ümbertöödeldud PET-plastpudelitest saadud riiet, taimepõhiseid (bio-PET) ja naturaalseid villakiude, taimsete ekstraktidega keskkonnahoidlikult töödeldud nahka ning taimeõlide baasil valmistatud biovärve.
IONIQ 5 katusele saab paigaldada keskkonnahoidlikud päikesepaneelid, mis toetavad energiat kogudes ja akuplokki salvestades auto toiteallikat, vähendades energiakulu ja heitmeid. Päikesepaneelid aitavad vältida aku tühjenemist ning pikendavad auto sõiduulatust.
IONIQ 5 tuuakse Eestis turule 72,6 kWh akuplokiga ning kahe eri mootorivariandiga: tagaveoline ainult tagumise elektrimootoriga ja nelikveoline nii eesmise kui ka tagumise mootoriga.
Elektriliste jõuallikate valiku tipus troonib 155 kW tagumine mootor koos 70 kW eesmise mootoriga, mis võimaldab teha auto nelikveoliseks (4WD). Pöördemomenti toodab tagumine mootor 350 Nm ja eesmine 255 Nm. Kombinatsioonis 72,6 kWh akuplokiga kiirendab auto nullist sajani 5,2 sekundiga.
IONIQ 5 maksimaalne sõiduulatus ühe laadimisega on ligikaudu 470~480 km* (vastavalt WLTP-standardile).
Lisaks suudab IONIQ 5 vedada kuni 1600 kg massiga järelhaagist.
* See on prognoositav sõiduulatus. IONIQ 5 ametlikud sõiduulatuse mõõtmiskatsed veel käivad.
Tänu E-GMP-platvormile ühildub IONIQ 5 nii 400 V kui ka 800 V laadimistaristuga. Standardina pakub E-GMP-platvorm 800 V laadimisvõimalust, ent lisaks saab autot laadida ka 400 V vooluga, ilma et oleks vaja mingeid täiendavaid adaptereid või abivahendeid. Selline laadimissüsteem on maailma esimene patenteeritud tehnoloogia, mis kasutab mootorit ja inverterit, et muundada 400 V toitepinge 800 V voolupingeks, tagades laadija stabiilse ühilduvuse.
350 kW laadijaga saab IONIQ 5 kümnest kuni kaheksakümne protsendini täis laadida kõigest 18 minutiga. IONIQ 5 kasutajatel piisab vaid viiest minutist laadimisest, et lisada 100 km sõiduulatust (vastavalt WLTP-standardile).
Auto kui laadija (Vehicle-to-Load – V2L) funktsioon võimaldab kasutada või laadida mis tahes väliseid elektriseadmeid, nt elektrijalgrattaid, -tõukerattaid või matkavarustust – nii sõidu ajal kui ka koha peal.
Funktsiooni pakutav võimsus on kuni 3,6 kW. Sisemine voolupesa on paigutatud tagaistme alla ning selle saab sisse lülitada, kui auto töötab. Lisaks on olemas ka auto laadimispesa juures asuv väline voolupesa. Kasutades konverterit, saavad sõitjad laadida suure võimsusega elektriseadmeid. Väline voolupesa annab voolu ka siis, kui auto on välja lülitatud.
Lai kaheosaline ekraanipaneel koosneb 12-tollisest täielikult puutetundlikust info- ja meelelahutussüsteemi ekraanist ning 12-tollisest digitaalsest näidikuplokist, mille autojuht saab oma soovidele vastavaks kohandada.
IONIQ 5 saab kaasa uuendatud Bluelink®-i telemaatikateenused koos iOS-i/Androidi mobiilirakendusega. Need pakuvad kasutajaile mitmeid kaugjuhitavaid funktsioone näiteks laadimise või kliimaseadme juhtimiseks.
IONIQ 5 varustusse kuulub kaheksa kõlariga (sh bassikõlar) tippklassi Bose’i helisüsteem.
Esimese Hyundai autona on IONIQ 5 varustatud esiklaasinäidikuga (HUD), milles on kasutusel liitreaalsuse (Augmented Reality) tehnoloogia, muutes auto esiklaasi kasulikku teavet andvaks ekraaniks. Kasutades liitreaalsuse võimalusi, saavad autojuhid soovi korral vaadata otse oma vaateväljas vajalikku infot, nt navigeerimise, sõiduohutuse ja auto ümbruse kohta. See võimaldab juhtidel kiiresti teavet hankida, jälgides samal ajal sõiduteed enda ees.
Kõrgtasemel ohutus ja sõidumugavus
IONIQ 5 on varustatud edumeelse juhiabisüsteemide paketiga Hyundai SmartSense. IONIQ 5 on esimene Hyundai mudel, mis pakub kasutamiseks maanteesõidu abisüsteemi Highway Driving Assist 2. See kasutab oma töös esikaamerat, radarandureid ja navigeerimisandmeid. Nende abil muudab süsteem vastavalt vajadusele ise auto sõidukiirust ja pikivahet ees liikuva sõidukiga ning hoiab autot oma sõiduraja keskel. Lisaks aitab see juhti ka rajavahetusel.
Juhiabisüsteemide paketti kuuluvad veel esikokkupõrke vältimissüsteem, pimenurgas tuvastatud sõidukiga kokkupõrke vältimissüsteem, intelligentne piirkiiruse järgimise abisüsteem, ohutu väljumise abisüsteem jpm.
Hyundai uus tootemark IONIQ esindab ettevõtte täielikku pühendumist jätkusuutlikkusele ja tehnilistele uuendustele. Järgides uue brändi motot „Elektrifitseeritud progress eluks püsiühenduses“, pakub Hyundai elektriautosid, mille puhul on fookus suunatud personaliseeritud ja igasuguse elustiili jaoks sobivatele keskkonnasõbralikele lahendustele, viies ellu ettevõtte visiooni „Progress inimkonna teenistuses“. IONIQ 5 turule toomine on esimene samm autotootja täiselektriliste sõiduautode valmistamise teel, astudes sammu võrra lähemale puhta mobiilsuse saavutamise poole.
IONIQ 5 lansseerimise järel laiendab Hyundai oma täiselektriliste mudelite valikut elektrisedaaniga IONIQ 6 ja suure elektrimaasturiga IONIQ 7.
IONIQ 5 saabub meil müüki 2021. aasta keskel.